Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (Υ.Α.) και η Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των  Νέων,  στην  οποία  συμμετέχουν  το  Υπουργείο    Παιδείας,    Έρευνας    και  Θρησκευμάτων,  το  Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης – ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ., η  Διδασκαλική  Ομοσπονδία  Ελλάδας  –  Ι.Π.Ε.Μ,  η  Πανελλήνια  Ένωση  Φιλολόγων,  η  Πανελλήνια  Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΕΕΠΟΘΕ), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Συνήγορος του Πολίτη – Συνήγορος του Παιδιού και το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων ανθρώπων στο προσφυγικό ζήτημα, προκήρυξαν  Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας για το σχολικό έτος 2017-2018.
Το θέμα του φετινού διαγωνισμού ήταν: «Υπάρχουμε μαζί»

Οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης μπορούσαν να συμμετάσχουν με ιστορίες γραμμένες σε μορφή κόμικ. Ο διαγωνισμός για κόμικ απευθυνόταν σε μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν στην ΣΤ΄ τάξη των Δημοτικών Σχολείων της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των Τάξεων Υποδοχής (ΤΥ) ΖΕΠ, καθώς  επίσης  και  μαθητές  των  αντίστοιχων  ηλικιακών  ομάδων  των  Δομών  Υποδοχής  για  την  Εκπαίδευση Προσφύγων (ΔΥΕΠ). Οι συμμετοχές των μαθητών των ΔΥΕΠ μπορούσαν να είναι και αποτέλεσμα συνεργασίας με τους μαθητές που φοιτούν στα πρωινά τμήματα της ίδιας σχολικής μονάδας.

Έτσι λοιπόν προέκυψε η ιδέα της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών του 72ου ΔΣ Αθηνών και του 87ου Διαπολιτισμικού ΔΣ Αθηνών.

Αποφασίσαμε με τους μαθητές/τριες του ΣΤ1 του 72ου ΔΣ Αθηνών να συμμετάσχουμε στο διαγωνισμό και να συνεργαστούμε με τους μαθητές/τριες του Ε1 του 87ου Διαπολιτισμικού ΔΣ Αθηνών.

Αρχικά ανέβασα υλικό για προβληματισμό στην Ηλεκτρονική μας Τάξη. Το υλικό ήταν επιλογή από το έγγραφο της Ύπατης Αρμοστείας : Πηγές για έμπνευση – Διαγωνισμός αφήγησης για πρόσφυγες.

Σε συνεργασία με τους δασκάλους των τμημάτων κανονίσαμε μία επίσκεψη στο 87ο Διαπολιτισμικό ΔΣ Αθηνών. Μετά τη γνωριμία, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και έγραψαν τις ιστορίες τους στους πίνακες αφήγησης (storyboards).

Στη συνέχεια στο εργαστήριο ΤΠΕ και με τη βοήθεια του προγράμματος Pixton, οι μαθητές με βάση τις ιστορίες τους, έφτιαξαν τα κόμικ τους.

  1. We are all refugees

Μαθητές: Ακίλ Γ., Ιωάννης Δ., Ιωάννης Κ.

Στο σενάριο συνεργάστηκαν: Arash D., Arash S.

  1. With a little help?

Μαθητές: Απόστολος Κ., Μιλτιάδης Κ., Σπύρος Θ.

Στο σενάριο συνεργάστηκαν: Faeza M., Χουσεΐν Ι.

  1. Our new life

Μαθήτριες: Στυλιανή Γ., Μαρία Άννα Β., Αικατερίνη Άννα Α.

Στο σενάριο συνεργάστηκαν: Sami S., Tiba Z.

  1. Reuniting a family

Μαθήτριες: Σιεν Ρου Αθηνά Γ., Βικτώρια Συμεωνία Δ. , Ήρα Ζ.

Στο σενάριο συνεργάστηκαν: Mariam A., Xinyi  Z.

  1. Hanging out with friends

Μαθητές : Κοσμάς Μ., Ορφέας Κ.

Στο σενάριο συνεργάστηκαν : Nazie K., Fatima Alzahraa M.

 

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κ. Αντώνη Βασιλείου (δάσκαλος του ΣΤ1 του 72ου ΔΣ) και τη κ. Θάλεια Στασινοπούλου (δασκάλα του Ε1 του 87ου ΔΣ) για την καταπληκτική συνεννόηση και άψογη συνεργασία.