Scratch – Μία πρόταση για τον προγραμματισμό στο Δημοτικό
Το Scratch είναι μία οπτική γλώσσα προγραμματισμού. Έχει ως στόχο τη διδασκαλία εννοιών προγραμματισμού σε παιδιά και εφήβους και τους επιτρέπει να δημιουργήσουν παιχνίδια, βίντεο και μουσική. Είναι δυναμική, δηλαδή επιτρέπει αλλαγές του κώδικα ακόμη και κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των προγραμμάτων.
Η δημοτικότητα του Scratch στην εκπαίδευση οφείλεται στην ευκολία με την οποία μπορούν να δημιουργηθούν προγράμματα. Η δομή του προγράμματος μπορεί να σχεδιαστεί όπως ένα παζλ, με αποσπώμενα κομμάτια κώδικα που μπορούν να μετακινηθούν και προσαρμοστούν μαζί.
Μπορεί να μεταφορτωθεί δωρεάν ή να τρέξει μέσω φυλλομετρητή.
1. Η έκδοση 1.4 εγκαθίσταται τοπικά στους υπολογιστές. Κατεβάστε την από την ιστοσελίδα : https://scratch.mit.edu/scratch_1.4/
2. Η έκδοση 2 εγκαθίσταται τοπικά στους υπολογιστές, αλλά απαιτεί την εγκατάσταση του Adobe Air. Για να κατεβάσετε τον επεξεργαστή έργων του Scratch 2 επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: https://scratch.mit.edu/scratch2download/
3. Η έκδοση 2 “τρέχει” και σε φυλλομετρητή. Επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα και δημιουργήστε τα πρώτα σας έργα. https://scratch.mit.edu/
Στη γωνιά της Πληροφορικής της Στεφανίας Παλιεράκη
θα βρούμε (μέσα σε όλα τα άλλα, πολλά και καλά επιλεγμένα και οργανωμένα)
και πώς να μαθαίνουμε προγραμματισμό δημιουργώντας παιχνίδια κι όχι μόνο, με το Scratch.
Ευχαριστούμε πολύ και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για το βιβλίο και το υλικό που μας χαρίζει στον ιστότοπο http://www.scratchplay.gr/about.html για αυτό το καταπληκτικό εκπαιδευτικό λογισμικό Scratch που έχει ήδη και τις hardware “προεκτάσεις” του, όπως μας πληροφορεί το wiki του:
http://wiki.scratch.mit.edu/wiki/Hardware_That_Can_Connect_to_Scratch
Όσοι πιστοί προσέλθετε…
Ευχαριστώ Γιάννη για τα καλά σου λόγια και για τους χρήσιμους συνδέσμους που προτείνεις.
Ένα πρόσφατο παράδειγμα αξιοποίησης του Scratch με “προεκτάσεις” έδωσε το 89ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, όπου ο συνάδελφος Ανδρέας Ανδρουλάκης με τους μαθητές του κέρδισαν την 7η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής για μαθητές Δημοτικού το 2014-2015. Η εργασία που υπέβαλαν έγινε με LegoWedo και Scratch.
Δείτε την εργασία εδώ : http://89dimath.blogspot.gr/2014/12/blog-post.html
Ας προσθέσουμε Στεφανία και την Εργαστηριακή Εισήγηση για την αξιοποίηση του Scratch «Δημιουργώντας ψηφιακές αφηγήσεις στο Scratch 2.0»
http://hmathia14.ekped.gr/praktika14/VolC/VolC_373_378.pdf
από το 3ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας (2014) των καλών συναδέλφων μας: Γλέζου Κατερίνας, Ιωσηφίδου Μαρίας, Μαστρογιάννη Ιάκωβου και Σωτηρίου Σοφίας κι ας ευχηθούμε οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των ΤΠΕ να γίνουν χρήσιμα εργαλεία δημιουργίας, επικοινωνίας και εξερεύνησης του κόσμου για κάθε μαθητή και μαθήτρια, με τη βοήθεια όλων μας.
Ας ελπίσουμε κάθε καλή προσπάθεια (όπως ετούτη η γωνιά για τις ΤΠΕ στο Σχολείο) να τύχει της προσοχής και υποστήριξης που της πρέπει.
Και στο Youtube έχει πάρα πολλά V-tutorials για να φτιάξετε ωραία παιχνίδια.