Εξακολουθώ να ξαφνιάζομαι (γιατί άραγε;) όταν διαπιστώνω ότι μαθητές της Γ΄ τάξης ή και μικρότερων τάξεων έχουν προσωπικούς λογαριασμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης (κυρίως στο Facebook αλλά και στο Instagram). Τους λογαριασμούς τους έχουν ανοίξει στη συντριπτική πλειοψηφία οι γονείς ή πιο σπάνια τα μεγαλύτερα αδέλφια που έχουν ήδη δικούς τους λογαριασμούς και υποκύπτουν στις πιέσεις των μικρότερων μελών της οικογένειας. Για πρώτη φορά φέτος έκανα μαθήματα σωστής χρήσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε μαθητές της Γ΄ τάξης.

Βρήκα εξαιρετικά χρήσιμα τα παρακάτω βίντεο για την δημιουργία ερεθισμάτων και την έναρξη διαλόγου. Χρησιμοποιώ τους παρακάτω συνδέσμους καθώς έχουν ενσωματωμένους ελληνικούς υπότιτλους.

Θέματα που μπορούν να αναπτυχθούν:

  • αποδοχή ως φίλων ατόμων που γνωρίζω στον πραγματικό κόσμο
  • έλεγχος των αναρτήσεων ώστε να μη δίνω προσωπικές πληροφορίες (μπορεί να αξιοποιηθεί παράλληλα και η αφίσα Think Before You Post)

Θέματα που μπορούν να αναπτυχθούν:

  • ρυθμίσεις απορρήτου στον λογαριασμό
  • δημοσίευση αναρτήσεων με σύνεση, δεν δημοσιεύω πράγματα για τα οποία μπορεί να μετανιώσω αργότερα (μπορεί να αξιοποιηθεί παράλληλα και η εικόνα Shaming_social_media)

Θέματα που μπορούν να αναπτυχθούν:

  • όταν υφίσταμαι παρενόχληση δεν αγνοώ το πρόβλημα, κρατάω αποδείξεις και ενημερώνω έναν έμπιστο ενήλικα