Το θέμα των μαθητικών ταινιών με απασχολεί ύστερα μία πρόχειρη απόπειρα που έκανα με τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του 70ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών (συμμετοχή στο διαγωνισμό Youth4Greece  του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου το σχολικό έτος 2015-2016 με το βίντεο “Τα αξιοθέατα της γειτονιάς μας – 70ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών“).

Παρότι είχαμε ένα πιεστικό χρονικό περιθώριο, τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό και εργάστηκαν με μεράκι. Ανέλαβαν τα πάντα: λήψεις, ηχογραφήσεις, μοντάζ. Το βασικότερο πρόβλημα ήταν οι λήψεις  που πραγματοποιήθηκαν βιαστικά (σ΄ ένα δίωρο περίπατο για κάθε τμήμα) χωρίς τρίποδο. Ως αποτέλεσμα ήταν πολύ “κουνημένες” και δυσκόλεψαν πολύ τους μαθητές κατά τη διάρκεια του μοντάζ.

Ύστερα από λίγο ψάξιμο, βρήκα τις παρακάτω πηγές για τη δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού με μαθητές.

Αρχεία pdf:


Πολύ αξιόλογο εκπαιδευτικό υλικό έχει αναρτήσει και ο Καρπός (Κέντρο Εκπαιδευτικών Δράσεων και Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας). Είναι χωρισμένο στις ενότητες:


Σεμινάρια για τη δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού στα σχολεία υπάρχουν  στην ιστοσελίδα: http://www.i-create.gr/


Πολύ αξιόλογο και το ιστολόγιο του Κυριάκου Χαριτάκη: Δημιουργία ταινιών σε σχολικό περιβάλλον


 

Είναι πολύ σημαντικό πριν ξεκινήσουμε, να έχουμε ένα βασικό εξοπλισμό. Πιο αναλυτικά:

  • Κάμερα ή ένα καλό κινητό
  • Μικρόφωνο shotgun (έχει μικρή γωνία λήψης)
  • Τρίποδο (υπάρχει ειδικό εξάρτημα και για κινητά που επιτρέπει τη στερέωσή τους σε τρίποδο)

Οι μαθητές δημιουργούν… Ξεχώρισα  τη μαθητική ταινία “Ξεκλειδωμένοι μέσα” των μαθητών του 20ου ΓΕΛ Αθηνών με υπεύθυνους καθηγητές τον Χρήστο Στεφάνου και τη Μαρία Σκούτελη.