Η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning στην Ελλάδα, η Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» (e-Δίκτυο-ΤΠΕ) και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου διοργανώνουν διαδικτυακά μαθήματα.

Τα σεμινάρια μπορούν να παρακολουθήσουν όλοι οι eTwinners εκπαιδευτικοί, όλων των ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δικαίωμα εγγραφής παρέχεται σε ένα (1) σεμινάριο ανά σχολική χρονιά. Αν δεν είστε εγγεγραμμένος/η στο eTwinning, μπορείτε να εγγραφείτε κάνοντας κλικ εδώ !

Τα προσφερόμενα μαθήματα είναι:

Διαδικτυακό Μάθημα 1: “Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης – Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού – Εργαλεία επικοινωνίας”

Διάρκεια: 25 Εβδομάδες

Βασικοί στόχοι (για τους εκπαιδευόμενους):

  • Να αποκτήσουν ικανότητα χρήσης και ενσωμάτωσης των δυνατοτήτων εργαλείων επικοινωνίας Web 2.0 σε ένα eTwinning project.
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες στην εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης
  • Να αναπτύξουν ένα project με τους “συμμαθητές” τους για να συνειδητοποιήσουν τα στάδια της υλοποίησης και τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής του στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • Να συνειδητοποιήσουν την αξία της εφαρμογής ενός eTwinning project στο μάθημα τους

Αναλυτική περιγραφή:

  • η-Τάξη στο ΠΣΔ (Ηλεκτρονική σχολική τάξη eclass.sch.gr)-για εθνικά eTwinning έργα
  • E-mail στο ΠΣΔ (Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου webmail.sch.gr)
  • Τηλεδιάσκεψη ΠΣΔ  (Πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης meeting.sch.gr)
  • Υπηρεσία Μαθησιακών Δραστηριοτήτων ΠΣΔ (LAMS.sch.gr)-για εθνικά eTwinning έργα
  • Edmodo (Ηλεκτρονική τάξη)
  • Blendspace (Δημιουργία μαθήματος για online-offline χρήση)
  • Moodle (πλατφόρμα διεξαγωγής ηλεκτρονικών μαθημάτων μέσω διαδικτύου)
  • Skype (Πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης)
  • OovoO (Πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης)
  • in (Πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης)
  • Remind (Επικοινωνία με μαθητές)
  • Prezi (Δημιουργία παρουσιάσεων με χρήση ενός ενιαίου καμβά)
  • Hotpotatoes (δημιουργία εκπαιδευτικών ασκήσεων διαφόρων μορφών)
  • Crosswordlabs (Εργαλείο δημιουργίας σταυρολέξου)
  • Wordle (Δημιουργία συννεφόλεξου)
  • Voki (Δημιουργία προσαρμοσμένων avatars)
  • Quizlet (Εκμάθηση με καρτέλες ερωτο-απαντήσεων)
  • Pixton (Δημιουργία κόμικς)
  • StoryLine (Δημιουργία ιστοριογραμμής)
  • Storybird (Δημιουργία ιστοριών με τη χρήση έτοιμου καλλιτεχνικού έργου)
  • PowToon (δημιουργία κινούμενων παρουσιάσεων – animated presentations)

 

Διαδικτυακό Μάθημα 2: “Εργαλεία επεξεργασίας πολυμέσων – Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού”

Διάρκεια: 24 Εβδομάδες

Βασικοί στόχοι (για τους εκπαιδευόμενους):

  • Να αποκτήσουν ικανότητα χρήσης και ενσωμάτωσης των δυνατοτήτων εργαλείων επεξεργασίας πολυμέσων Web 2.0 σε ένα eTwinning project.
  • να αναπτύξουν δεξιότητες στην εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης
  • να αναπτύξουν ένα project με τους “συμμαθητές” τους για να συνειδητοποιήσουν τα στάδια της υλοποίησης και τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής του στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • να συνειδητοποιήσουν την αξία της εφαρμογής ενός eTwinning project στο μάθημα τους

Αναλυτική περιγραφή:

  • Υπηρεσία Video του ΠΣΔ (Ανάρτηση και διανομή βίντεο, κανάλια, ομάδες, video.sch.gr)
  • Πολυμεσικές Παρουσιάσεις και Διαλέξεις ΠΣΔ (Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, mmpres.sch.gr)
  • Pixlr (online πρόγραμμα επεξεργασίας)
  • Audacity (πρόγραμμα ψηφιακής επεξεργασίας ήχου και ηχογράφησης)
  • Youtube (Κοινωνικό Μέσο κοινοποίησης, αναπαραγωγής και διαμοιρασμού βίντεο).
  • Λήψη πολυμέσων από το διαδίκτυο (Ο Internet Download Manager είναι ένας άψογος επιταχυντής διαδικτυακών λήψεων).
  • Screencast-o-matic (Εφαρμογή «αντίστροφης τάξης». Ένα πρακτικό εργαλείο που βοηθά να παρουσιάσετε υλικό, προγράμματα, να δώσετε οδηγίες κ.ο.κ. )
  • Gimp (Λογισμικό επεξεργασίας γραφικών τύπου raster)
  • Διαχείριση Video ? YouTube (Οργανώσετε τα βίντεό σας και να αλλάξετε τον τίτλο, την κατηγορία, την περιγραφή ή κάποια άλλη από τις ρυθμίσεις τους χρησιμοποιώντας τον Διαχειριστή βίντεο)
  • Tagul (Διαδικτυακό εργαλείο για τη δημιουργία συννεφόλεξων, tag clouds)
  • Animaker (Δημιουργήσετε κινούμενα βίντεο).
  • Εννοιολογικοί χάρτες (Διαγράμματα που απεικονίζουν γραφικά τη συσχέτιση μεταξύ διαφόρων εννοιών)
  • Postermywall (Δημιουργία ψηφιακών αφισών, πόστερ, ημερολόγια και κάρτες)
  • Infographics (Δημιουργία μεγάλου γραφικού, που αναπαριστά ένα θέμα όχι με “ξερό κείμενο” όπως σε κάποιο άρθρο αλλά με διάφορα σύμβολα (βελάκια, bullets, κλπ )
  • Video Animation ? Moovly (Φτιάξτε υπέροχα animated video και μοιραστείτε τα στο youtube και στο facebook)
  • Tagxedo Δημιουργεί σύννεφα λέξεων χρησιμοποιώντας κείμενα, αγαπημένες φράσεις, άρθρα, μεμονωμένες λέξεις, κλπ.
  • Padlet (Ένας ηλεκτρονικός «τοίχος» ή «πίνακας», που επιτρέπει στους μαθητές να εκτελούν τις εργασίες τους για τα μαθήματα τους ή / και να δημιουργήσουν τις δικές τους ξεχωριστές ιδέες)
  • Google Maps – Street View (Υπηρεσία χαρτογράφησης στο Διαδίκτυο)
  • Google Earth (Πρόγραμμα γραφικής απεικόνισης της Γης το οποίο είναι διαθέσιμο στο Διαδίκτυο)
  • Google+ (Κοινωνικό Δίκτυο, μία social πλατφόρμα πάνω στην οποία έχει συνδέσει όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες της Google)

 

Διαδικτυακό Μάθημα 3: “Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων – Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία

Διάρκεια: 24 Εβδομάδες

Βασικοί στόχοι (για τους εκπαιδευόμενους):

  • Να αποκτήσουν ικανότητα χρήσης και ενσωμάτωσης των δυνατοτήτων εργαλείων δημιουργίας ιστοτόπων σε ένα eTwinning project.
  • να αναπτύξουν δεξιότητες στην εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης
  • να αναπτύξουν ένα project με τους “συμμαθητές” τους για να συνειδητοποιήσουν τα στάδια της υλοποίησης και τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής του στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • να συνειδητοποιήσουν την αξία της εφαρμογής ενός eTwinning project στο μάθημα τους

Αναλυτική περιγραφή:

  • Ιστολόγια στο ΠΣΔ (Αποκτήστε και συντηρήστε εύκολα ένα προσωπικό ή εκπαιδευτικό ιστολόγιο, blogs.sch.gr)
  • Κοινωνική δικτύωση στο ΠΣΔ (Δημιουργήστε ή συμμετέχετε σε ομάδες χρηστών με κοινά ενδιαφέροντα, blogs.sch.gr).
  • SchoolPress (Υπηρεσία Ηλεκτρονικών Σχολικών Περιοδικών & Εφημερίδων, schoolpress.sch.gr)
  • Συνεργατικά έγγραφα και ημερολόγια ΠΣΔ (Διαμοιρασμός εγγράφων και ημερολογίων, grafis.sch.gr)
  • WordPress (Σύγχρονο σύστημα διαδικτυακών δημοσιεύσεων και διαχείρισης περιεχομένου)
  • Weebly (Εργαλείο για την εύκολη και γρήγορη κατασκευή ιστοσελίδων)
  • Google Docs (Online επεξεργασία εγγράφων)
  • Office Online (Προβάλετε, επεξεργαστείτε και δημιουργήστε αρχεία του Office στο πρόγραμμα περιήγησής σας)
  • Wikispaces (Ο δικός σας χώρος, που συνήθως χρησιμοποιείται για ένα σκοπό ή είναι αφιερωμένος σε ένα θέμα. Το χώρο μπορεί να αποτελούν πολλές σελίδες, αρχεία και εικόνες)
  • WebQuest (Κατευθυνόμενη διερεύνηση κατά την οποία οι μαθητές αναλαμβάνουν να λύσουν ένα πρόβλημα αξιοποιώντας το διαδίκτυο ως βασική πηγή πληροφορίας)
  • SymbalooEDU (Μια web2.0 εφαρμογή που επιτρέπει την οργάνωση των σελιδοδεικτών σας)
  • Doodle (Προγραμματισμός εκδηλώσεων)
  • MindMap (Ένα διάγραμμα σε σχήμα αράχνης. Ένας χάρτης που σου επιτρέπει να εξελίσσεις τις σκέψεις σου γύρω από ένα κεντρικό θέμα)
  • Socrative (Μια διαδικτυακή εφαρμογή δημιουργίας αλληλεπιδραστικών ερωτήσεων και ασκήσεων)
  • Kahoot (Μια μαθησιακή πλατφόρμα, που βοηθά εκπαιδευτικούς από όλο τον κόσμο να εμπλέξουν τους μαθητές τους, αξιοποιώντας το παιχνίδι)
  • Opensoft (Συγκέντρωση και κατηγοριοποίηση ποιοτικών προγραμμάτων που διατίθενται δωρεάν)
  • Stormboard (Εργαλείο ηλεκτρονικής ανταλλαγής ιδεών και συνεργασίας)
  • Ιστοεξερευνήσεις (Σενάρια διδακτικών ενοτήτων, προβλημάτων ή ζητημάτων)

 

Διαδικτυακό Μάθημα 4: “Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων”

Διάρκεια: 25 Εβδομάδες

Αναλυτική περιγραφή:

  • eTwinning εργαλεία και συνεργατικές πλατφόρμες (eTwinning Live και Twinspace, eTwinning events)
  • Φωτόδεντρο (Η Κεντρική e-υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας για την ενοποιημένη αναζήτηση και διάθεση ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στα σχολεία)
  • Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία (Εμπλουτισμένα πολυμεσικά βιβλία)
  • Βιβλία στο διαδίκτυο (Ηλεκτρονικά βιβλία)
  • Αξιοποίηση του βίντεο στην εκπαίδευση (Το βίντεο έχει χρησιμοποιηθεί σε διάφορα εκπαιδευτικά πλαίσια υποστήριξης της μάθησης ως ένα δυναμικό εργαλείο οπτικοποίησης, αφήγησης, αφαίρεσης και αναγνώρισης)
  • MOOCs – Coursera ? Udemy (Διαδικτυακά μαθήματα)
  • Google Search (Τεχνικές αναζήτησης στη σελίδα της Google για να κάνετε τις αναζητήσεις σας πιο αποτελεσματικές)
  • Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση – Εικονικές κοινότητες (Εκπαίδευση υποβοηθούμενη από τα διαδικτυακά μέσα – Μια Εικονική Κοινότητα είναι μια ομάδα ανθρώπων που επικοινωνεί ή αλληλεπιδρά μέσω του Διαδικτύου)
  • Wikipedia (Πολυγλωσσική Διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια ελεύθερου περιεχόμενου)
  • LiveBinder, IP address (Εργαλείο που  δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να συλλέξουν και να οργανώσουν ιστοσελίδες, να δημιουργήσουν e-portfolios – Μία διεύθυνση IP είναι ένας μοναδικός αριθμός που χρησιμοποιείται από συσκευές για τη μεταξύ τους αναγνώριση και συνεννόηση σε ένα δίκτυο υπολογιστών που χρησιμοποιεί το Internet Protocol standard)
  • WeTransfer (Online εφαρμογή στην οποία μπορούμε να στείλουμε με email αρχεία μεγέθους έως και 2 GB)
  • Dropbox, Google drive (Εφαρμογές αποθηκευτικού νέφους, υπηρεσία που επιτρέπει την αποθήκευση, τον συγχρονισμό και την κοινή χρήση αρχείων)
  • mmyy (Πρόγραμμα που αφορά την απομακρυσμένη διαχείριση υπολογιστή)
  • Mailinator (Ιστοσελίδα για όσους θέλουν ένα πρόχειρο e-mail μιας χρήσης)
  • Greenshot (Πρόγραμμα λήψης screenshot)
  • Teamviewer (Πρόγραμμα με το οποίο μπορείτε να ελέγξετε έναν απομακρυσμένο υπολογιστή)

 

Διαδικτυακό Μάθημα 5: ” Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο – Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο”

  • Ενημερωτικός κόμβος ΠΣΔ για δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο (internet-safety.sch.gr)
  • Ασφάλεια στο διαδίκτυο (Ζητήματα προστασίας της ιδιωτικής ζωής, η παρενόχληση στον κυβερνοχώρο)
  • Αξιολόγηση Πληροφορίας (Πώς να είστε προσεκτικοί στην επιλογή των πηγών, τις οποίες βρίσκετε στο Διαδίκτυο)
  • Ανεπιθύμητο, παραπλανητικό ψευδές περιεχόμενο (Τρόποι αντιμετώπισης ιστότοπων με ανεπιθύμητο περιεχόμενο)
  • Hoaxes (Πώς μπορούμε να ξεχωρίσουμε μια απάτη μια ψευδή φήμη ή κάτι ψεύτικο)
  • Αξιολόγηση ιστοτόπων (Αναδεικνύονται τα βασικά ποιοτικά χαρακτηριστικά των ιστοτόπων)

 

Εκπαιδευτικά αντικείμενα – Απαιτήσεις

Τα μαθήματα αυτά έχουν ως αντικείμενο την αξιοποίηση των ΤΠΕ στο eTwinning και στη διδασκαλία όλων των μαθημάτων. Τα λογισμικά που θα χρησιμοποιήσετε είναι κυρίως Web 2.0 εφαρμογές, που τρέχουν κατευθείαν από το διαδίκτυο (χωρίς να χρειάζονται εγκατάσταση), αλλά και ελεύθερα και ανοικτά λογισμικά, που θα τα «κατεβάζετε» από το διαδίκτυο δωρεάν. Θα χρειαστείτε μια γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο και φυσικά πρόσβαση σε υπολογιστή από προσωπικό σας χώρο. Όσον αφορά τις απαιτούμενες γνώσεις, αρκεί να γνωρίζετε τα βασικά στη χρήση του υπολογιστή, επεξεργαστή κειμένου, πλοήγηση στο διαδίκτυο, email. Για ό,τι άλλο χρειαστεί θα υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες και βοήθεια από τον επιμορφωτή της e-τάξης σας.

 

Διαδικασία

Το διαδικτυακό μάθημα θα υλοποιηθεί εξ’ ολοκλήρου από απόσταση. Κάθε εβδομάδα (τη Δευτέρα) θα αναρτάται στον ιστοχώρο του σεμιναρίου το εκπαιδευτικό υλικό της εβδομάδας, καθώς και κάποιες δραστηριότητες ? ασκήσεις, τις οποίες οι επιμορφούμενοι θα καλούνται να υλοποιήσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονικά μέσα σ? ένα χρονικό διάστημα 2 εβδομάδων. H διαδικασία θα υποστηρίζεται από την επικοινωνία των συμμετεχόντων μέσω της πλατφόρμας Moodle του eTwinning καθώς και της πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης meeting.sch.gr.

 

Βεβαίωση

Με την ολοκλήρωση του διαδικτυακού μαθήματος θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής σε όσους επιμορφούμενους έχουν υλοποιήσει και έχουν υποβάλει επιτυχώς τουλάχιστον το 70% των ανατιθέμενων δραστηριοτήτων. Τη βεβαίωση θα μπορείτε να την κατεβάσετε ηλεκτρονικά από την πλατφόρμα Moodle του eTwinning.

 

Διάρκεια

Κάθε διαδικτυακό μάθημα θα έχει διάρκεια 120 ωρών περίπου (6 μήνες) και ξεκινά από τον Οκτώβριο 2017 μέχρι τον Μάιο 2018. Εκτιμούμε ότι χρειάζονται από 3 ? 5 ώρες κάθε εβδομάδα για να δει ο/η επιμορφούμενος/η το υλικό και να υλοποιήσει τις δραστηριότητες.

 

Επιστημονική Επιτροπή

  • Βοσινάκης Σπύρος, Επικ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου
  • Παπαδάκης Σπύρος,
  • Παρασκευάς Μιχάλης, Επικ. Καθηγητής ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, Υπεύθυνος ΕΥΥ eTwinning
  • Ραβάνης Κωνσταντίνος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών
  • Τζιμόπουλος Νίκος, Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19, Υπεύθυνος ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων
  • Τσινάκος Αύγουστος, Καθηγητής ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης

 

Υποστήριξη

Σε περίπτωση προβλήματος ή λανθασμένης καταχώρησης μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ΕΥΥ eTwinning στο email: etwinning [ΑΤ] sch.gr (κατά την αποστολή, αντικαταστήστε το [ΑΤ] με το σύμβολο @.

 

Υποβολή Αίτησης – Προθεσμία

Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να συμμετέχουν στα διαδικτυακά μαθήματα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονικά τη δήλωση συμμετοχής τους από την Τετάρτη 14 Ιουνίου 2017 έως και την Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017.

 

Πατήστε εδώ για την υποβολή της αίτησής σας