Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί τόσα εκατομμύρια  άνθρωποι εθίζονται και παίζουν με τις ώρες παιχνίδια στον υπολογιστή/κινητό αγνοώντας την πραγματική ζωή; Είναι τα παιχνίδια τόσο καταπληκτικά ή ο εθισμός είναι αποτέλεσμα μίας εξαιρετικής στρατηγικής εκ μέρους των δημιουργών των παιχνιδιών; Ας μην ξεχνάμε ότι η βιομηχανία των παιχνιδιών είναι μία από τις πιο κερδοφόρες παγκοσμίως.

 

Ας δούμε λοιπόν τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται:

  • τα παιχνίδια δεν έχουν οριοθετημένο τέλος. Ο παίκτης δεν χρειάζεται να ανησυχεί για το πότε θα εμφανιστεί το “Game Over”
  • ενθαρρύνεται η κοινωνική αλληλεπίδραση με άλλους παίκτες και δημιουργείται η ψευδαίσθηση ενός κοινωνικού κύκλου, αποκοπτώντας περισσότερο τους παίκτες από πραγματικές συναναστροφές
  • στα παιχνίδια ο παίκτης ξεκινά με ένα απλό προφίλ στο οποίο προσθέτει σταδιακά ικανότητες. Η προσπάθεια δημιουργίας ενός ισχυρού προφίλ  είναι  η αρχή του εθισμού  και ταυτόχρονα εξασφαλίζει ότι ένας παίκτης δύσκολα θα αφήσει ένα προφίλ που του πήρε μήνες να “χτίσει”
  • τα παιχνίδια ενημερώνονται, αναβαθμίζονται ή επεκτείνονται για να κρατούν το ενδιαφέρον των παικτών ενεργό
  • τα παιχνίδια επιτρέπουν στον παίκτη να “δραπετεύσει” σ΄ έναν εικονικό κόσμο και να φτιάξει ένα ιδανικό είδωλο του ευατού του. Να κάνει πράγματα που είναι αδύνατα στην πραγματική ζωή του
  • επιτρέπουν στον παίκτη να βιώσει τα έντονα συναισθήματα μιας επικίνδυνης εμπειρίας (φόβος, έκρηξη αδρεναλίνης, αίσθηση επιτεύγματος) από την απόλυτη ασφάλεια του σπιτιού του. Παράλληλα βιώνει καταστάσεις (πόλεμοι, προδοσίες, συνωμοσίες κ.α) που δεν βιώνει στην καθημερινότητά του.

 

Τι μπορούμε να κάνουμε;

Πολύ απλά να θέσουμε όρια στον ευατό μας. Τα παιχνίδια είναι ένα μέρος της ζωής μας και δεν πρέπει να κυριαρχήσουν έναντι των άλλων δραστηριοτήτων/υποχρεώσεων μας . Θέτουμε ένα λογικό πρόγραμμα και το τηρούμε απαρέγκλιτα. Εμείς και μόνο εμείς είμαστε υπεύθυνοι για τη ζωή μας και τις επιλογές μας. Αποφασίζουμε λοιπόν τι θα παίξουμε και για πόσο…

 

Πηγή : “Πως σχεδιάζεται ο εθισμός στα παιχνίδια από τους Developers”