Το σκάνδαλο της Cambridge Analytica συγκλόνισε τον κόσμο και για πρώτη φορά απέδειξε τις τεράστιες δυνατότητες επηρεασμού της συμπεριφοράς των ανθρώπων μέσω στοχευμένων διαφημίσεων και ψευδών ειδήσεων.

Στο ντοκιμαντέρ “The Great Hack” επιχειρείται μια όσο γίνεται διεισδυτική ματιά στην  άνοδο και  πτώση της περιβόητης Cambridge Analytica, της βρετανικής εταιρείας ανάλυσης δεδομένων και προεκλογικού σχεδιασμού που ιδρύθηκε το 2013 ως θυγατρική του επίσης αμαρτωλού κολοσσού στρατηγικής επικοινωνίας SLC Group και κατάφερε με την «ψυχογραφική» οικειοποίηση των δεδομένων εκατοντάδων χιλιάδων αναποφάσιστων ψηφοφόρων, τους οποίους στόχευσε βομβαρδίζοντάς τους με πλήθος προπαγανδιστικών βίντεο, να επηρεάσει δύο από τις πιο κρίσιμες εκλογικές αναμετρήσεις των καιρών μας, γέρνοντας την πλάστιγγα υπέρ της εκλογής του Τραμπ αλλά και του Brexit.

Το κύριο μήνυμα της ταινίας είναι ότι δεν υπάρχουν δωρεάν πλατφόρμες. Οι υπηρεσίες που παρέχονται στους χρήστες έχουν ως αντίτιμο την εκμετάλλευση των προσωπικών δεδομένων τους.

Δείτε το trailer της ταινίας: