Μερικά από τα πιο σημαντικά ερωτήματα που απασχολούν τους σημερινούς εφήβους όσον αφορά το youtube και τα προσωπικά κανάλια τους είναι:
  • Πόσα από τα βίντεο με τα εκατομμύρια views έχουν αληθινά νούμερα;
  • Μπορώ να κάνω μια  επιτυχία στo ελληνικό youtube με αγορασμένα views;
  • Πόσο μονόδρομος έχει γίνει ο τρόπος προώθησης ενός βίντεο και πώς μετράω στ’ αλήθεια μια επιτυχία στην Ελλάδα αυτήν τη στιγμή;
  • Πώς μπορώ να προωθήσω τα βίντεό μου;
Η αλήθεια είναι ότι τα πληρωμένα views είναι κάτι που συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό στο YouTube (και, φυσικά, όχι μόνο στο ελληνικό) και η κατάσταση που πρέπει να αντιμετωπίσει ένας youtuber που θέλει να προωθήσει το βίντεό του δεν διαφέρει από αυτήν παλαιότερων εποχών, όταν τα πράγματα ήταν πιο παραδοσιακά και λιγότερο digital. Αν έχεις λεφτά, μπορείς να βρεθείς ψηλά, αυτό δεν είναι καινούργιο φαινόμενο.
Ο Σ., που δουλεύει σε διαφημιστική εταιρεία και στην παραγωγή βίντεο που είναι πολύ δημοφιλή, ζει την κατάσταση από κοντά και η μαρτυρία του έχει μεγάλο ενδιαφέρον: «Το να μετρήσεις μια επιτυχία στην Ελλάδα είναι κάτι σχεδόν ακατόρθωτο, όπως σε όλους τους τομείς της τέχνης» λέει με σιγουριά. «Τα views στο YouTube δεν θα μπορούσα να πω ότι είναι αξιόπιστα, όταν υπάρχουν τεράστιοι μηχανισμοί promoting και πολλές, δυνατές εταιρείες που προωθούν τα μουσικά πακέτα (βλέπε Digital Minds κ.λπ.), αλλά και πολλές μικρές, στις οποίες, με πάρα πολύ λίγα λεφτά, αγοράζεις πανεύκολα views, likes, dislikes, συνδρομητές, σχόλια και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς.

Υπάρχουν δύο τρόποι να αγοράσεις views στο YouTube.
  • Ο ένας, που είναι και ακριβός, είναι να απευθυνθείς σε μια εταιρεία προώθησης η οποία πληρώνεται με τον μήνα για να προωθήσει το υλικό σου, είτε αυτό είναι τραγούδι είτε κάποιο άλλο βίντεο (βλέπε influencers κ.λπ.). Σε αυτή την περίπτωση πληρώνεις για να βγαίνει το δικό σου βίντεο πιο ψηλά στη λίστα αναζήτησης στα relates του Google, είτε για να πετάγεται ως διαφήμιση πριν από κάποιο άλλο που επιλέγεις να δεις (θα πρέπει να το δεις αναγκαστικά για λίγα δευτερόλεπτα, πριν πατήσεις το “skip ad”). Αυτός είναι ο ακριβός τρόπος, κι αυτόν ακολουθούν πολλοί καλλιτέχνες, ειδικά στη ραπ μουσική.  Είναι πολύ συνηθισμένο μια εταιρεία να διαθέτει ?ή ακόμα και μόνος του ο καλλιτέχνης? πολλά λεφτά για χορηγούμενη διαφήμιση στα social media (Instagram, Facebook κ.λπ.). Έχει περάσει η εποχή της αθωότητας.
  • Site που πουλάει views

    Ο άλλος τρόπος να αγοράσεις views, ο φθηνός, είναι να απευθυνθείς σε κάποια sites (όχι και τόσο αξιόπιστα), τα οποία υπόσχονται views με πολύ λίγα λεφτά, και υπάρχουν πακέτα για όλα τα γούστα (και τις τσέπες). Μπορείς να αγοράσεις από 1.000 μέχρι 1 εκατομμύριο views, όσες φορές θέλεις, σε τιμές όχι ιδιαίτερα ακριβές ? αρκεί να το αντέχει η τσέπη σου. Τα 5.000 views κοστίζουν γύρω στα 30 δολάρια, τα 10.000, 50, τα 20.000, 100, τα 500.000, 1.399 και το 1 εκατομμύριο, 2.599. Για κάποιον που θέλει να επενδύσει σε μια καριέρα στο YouTube, τα ποσά δεν είναι μεγάλα. Αν καταφέρεις να κοροϊδέψεις τον αλγόριθμο του YouTube, κάποια από αυτά τα παίρνεις πίσω από τα views (για 1 εκατομμύριο views μπορείς να πάρεις 600 ευρώ!).

Από την άλλη, ο αλγόριθμος του YouTube είναι πολύ “σκληρός” αν αγοράσεις views, και επειδή το YouTube θέλει να είναι αξιόπιστο, υπολογίζει και εξετάζει προσεκτικά αν τα views είναι πραγματικά ή fake. Τις περισσότερες φορές αυτά τα sites υπόσχονται πράγματα που δεν πραγματοποιούνται. Αγοράζεις views, περνούν στο βίντεο και μετά από λίγες ώρες ο αλγόριθμος του YouTube τα τσεκάρει και τα αφαιρεί. Αυτός είναι και ο κίνδυνος με τον φτηνό τρόπο, να εκτεθείς, αν και πολλές φορές κάποια sites καταφέρνουν να βρουν τρόπους να κοροϊδέψουν τον αλγόριθμο.

Υπάρχουν βίντεο με εκατομμύρια views που πολλές φορές δεν είναι αληθινά, είτε από bots είτε από servers που δουλεύουν ακατάπαυστα σε χώρες όπως το Πακιστάν και κάνουν αυτήν τη δουλειά. Εύκολα, με έναν λογαριασμό Paypal και λίγα χρήματα, μπορείς να αγοράσεις views και subscribers, μέχρι και σχόλια σε πολλές γλώσσες. Όσοι ασχολούμαστε με τη διαφήμιση και το ελληνικό YouTube είναι αρκετά εύκολο να καταλάβουμε αν κάποιο βίντεο έχει αγορασμένα views και αυτό προκύπτει από την αναλογία views, likes, comments και dislikes. Ένα βίντεο είναι “ζωντανό” και ο τρόπος που προχωράει σχετίζεται με πολλούς παράγοντες. Π.χ. αν έχει 1 εκατομμύριο views και 1.000 σχόλια, κάτι βρομάει. Αντίστοιχα, αν έχει 1 εκατομμύριο views και 1.000 likes, πάλι κάτι είναι ύποπτο. Όμως, όταν κάποιος έχει αγοράσει τα πάντα, είναι πολύ δύσκολο να το καταλάβεις. Οι πιο πολλοί το γνωρίζουν πια και αγοράζουν likes και τα ανάλογα dislikes, για να φαίνεται ότι το βίντεό τους έχει πραγματική απήχηση. Υπάρχει όμως ένας παράγοντας, βάσει του οποίου δύσκολα μπορείς να κοροϊδέψεις κάποιον που ξέρει: τα σχόλια. Παρ’ ότι μπορείς να αγοράσεις σχόλια στα αγγλικά και σε πολλές άλλες γλώσσες, ευτυχώς (ή δυστυχώς) δεν μπορείς να αγοράσεις σχόλια στην ελληνική γλώσσα, οπότε από κει μπορείς να καταλάβεις πόσα και ποια είναι αληθινά. Αν παρατηρήσεις, τα περισσότερα ελληνικά βίντεο στο YouTube έχουν σχόλια από τη Ρωσία, κι αυτό φυσικά κάτι δείχνει.


Το ελληνικό YouTube δεν πληρώνει καλά, είναι πολύ λίγα τα λεφτά που δίνει για κάθε view, κι αυτό γιατί η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα, με μικρό αγοραστικό κοινό. Το YouTube πληρώνει κυρίως από τις διαφημίσεις που εισπράττει, οπότε μια χώρα σαν την Ελλάδα δεν τo ενδιαφέρει ιδιαίτερα. Το ποσό που δίνει για κάθε view είναι συνισταμένη πολλών πραγμάτων, π.χ. πόσα δυνατά βίντεο έχει το κανάλι από το οποίο ανέβηκε το βίντεο κ.λπ. Όμως, αν έχεις κάποια βίντεο με εκατομμύρια views, μπορείς να βγάλεις πολλά λεφτά λόγω της αναγνωρισιμότητας που σου προσφέρει. Αν κάποιος ανεβάσει ένα βίντεο χωρίς να έχει απευθυνθεί σε κάποια διαφημιστική ή εταιρεία προώθησης, είναι σχεδόν βέβαιο ότι αυτό το βίντεο θα θαφτεί βαθιά στο πηγάδι που λέμε Ιnternet. Το YouTube δεν είναι ένα μεμονωμένο μέσο, λειτουργεί συνδυαστικά με όλα τα υπόλοιπα, το Facebook, το Instagram, το Google, και το ένα σε οδηγεί στο άλλο, άρα, αν θέλεις να υπάρχεις και να ανέβεις ψηλά, οι εταιρείες προώθησης είναι μονόδρομος.
Δεν πρέπει να αποθαρρυνθεί όποιος ονειρεύεται υψηλή θέση στις τάσεις, αλλά ο κλοιός ολοένα και σφίγγει και γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κάνεις ένα viral, αν δεν έχεις πίσω σου μια πολύ δυνατή προώθηση. Πάντα, βέβαια, θα υπάρχουν εξαιρέσεις, κι αυτό είναι που σε έναν ρομαντικό σαν κι εμένα δίνει κουράγιο να μελετά και να παρατηρεί πώς κινείται το μέσο αυτό».
Πηγή: www.lifo.gr